Alla inlägg den 10 juli 2007

Av elaina - 10 juli 2007 21:39

Efter en sömnlös natts grubblande (njae så illa vare inte) har jag nu efter åtminstone en dags klurande, mellan bilhandlar-bestyr å matfunderingar, kommit fram till vilka 3 jag valt ut bland mina käraste ägodelar.


De nominerade är;

  •    Våffelklockan
  •    Keramikfruktskål jag fått av Kärbon
  •    Grötskeden Ole Lukköje
  • den vävda löparen är oxå fin: 30årsprexent!   Kopparspeldosa i form av gammal lykta
  •    Ängeln Yppa som min bästis PW skapat
  •    Akvarellen min Syss målade till min 40årsdag
  •    Runstenen som barna å jag gjorde på Gotland
  •    Keramikfat som min kompis Felicia drejat
  •    Blomsterälvan&hennes Fågel
  •    FarmorsBroschen

Det va alla dom jag kom på, utan inbördes rangordning.


***********************************************

Och vinnarna är;

 (ni hör trumvirveln va´?!?!)

*öppnar-kuvert*

Ta-ta-ra-ta! (trumpetFANFAR!)


  Yppa-skapad av trolldeg å Kärlek...

och


denna har Farsan tillverkat, han som annars inte har nån fantasi, tycker vissa...


samt


Syss egen bild av min å Kärbons förhållande...



Detta va inget lätt beslut, men jag tror att jag fastna för dessa saker av den  anledningen att jag tycker det finaste man kan få är det som folk gjort själva.

Det är dom mest värdefulla tingestarna för mig, inte ekonomiskt men emotionellt.

Att nå´n har bemödat sig att tillverka nå´t med mig i åtanke gör mig oftast rörd till tårar! TACK än en gång för dessa ovärderliga saker...

:´0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards