Direktlänk till inlägg 5 maj 2007

ragg på försommarn?

Av elaina - 5 maj 2007 18:59

Lite ovant å gå iväg å jobba på en lördag, men det gick ju lätt eftersom det vare kortvecka: Värre när det är Öppet Hus å man redan jobbat fem da´r å gå på den 6e å  bara få ta igen sig på söndan å sen äre dax igen.

Tänk på 80talet när vi jobba varannan helg, fast då visste man ju inte om nå´t annat. Hursom haver va det kul å 3vligt på vårat Öppet Hus, som alltid.

Men satan i gatan va de va KALLT som attan när jag sku ta bussen hem!

Va rejält frössen när jag kom in å kommendera mysbysser å tjocktröjja på!


raggisarna!Så kom jag på

 att jag lova ju

för nå´t tag sen 

att jag sku visa

när jag lyckats

sticka klart mina

raggsockar å

här är dom nu:

Är särskilt nöjd med att jag fick till både häl å tå!


Å när jag nu väl lärt mig så äre bäst å hålla kunskapen vid liv, så jag håller på med ett par till.

För förutom att det är kul å kunna så äre ju så lämpligt format på stickningen att ha med sig överallt.


Men till bion ska jag nog inte släpa med mig den, tror Kärbon sku bli lite stött då. Han tyckte nämligen att HELA Familjen ska gå å få se Spiderman 3, dä Ni !

Det hör inte till vanligheterna att vi går på bio allesammans,

för det går ju på över 500spänn om vi ska med allehopa!

Men i kväll slår vi på stort, kanske blire rent av popcorn oxå?

Ha en fin lördagkväll själv, wherever You are...

=0)

 
 
Ingen bild

S.Y.D.

6 maj 2007 12:20

Roligt att ni ska gå allihop. Det gjorde vi på en Harry Potter Film, det uppskatades. A vill oxå se Spiderman 3. Vet inte om den går häruppe än. Var den bra, eller?

 
marie

marie

6 maj 2007 13:09

Jag har bara stickat sockar en gång, varsitt par till mina barn. De var glesa och sneda men ungarna var URSTOLTA! Ungarna var 4 respektive 6 år och använde de där sockarna jämt! De förstod nog att det var det enda par deras mor någonsin skulle sticka åt dem!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mimmi

6 maj 2007 19:22

Hur var filmen? Är den värd att se?

 
Ingen bild

elaina

6 maj 2007 20:56

S.Y.D & mimmi: se mitt inlägg ovan...

marie: vilka rara barn som begrep att det är tanken som räknas...

=0)

 
Dockmamman

Dockmamman

9 maj 2007 06:06

Wow! Vad du är duktig vad fina de är de skulle passa på dockmammans stickcafés strumputställning, har inga krav för att bli medlem för att du ställer upp med en bild men du kan bli med i tävlingen som ska bli kika in vet jag http://www.simplesite.com/dockmammansstickcafejamtland/8048664
Sedan besök "Hur strumpor träffas" http://dockmamman.bloggspace.se/

Ha det gött

http://dockmammanijamtland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards