Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Vinyl ISLANDSresan del 3f...

Av elaina - 10 oktober 2007 23:31

Efter att vi pustat ut på hotellet efter den oerhört intrycksfulla rundturen, snygga vi till oss för att åka iväg på "avslutsmiddag" laddade med pengar:

så såg några av sedlarna ut...


Det visade sig bli på en av dom finaste (å dyraste) restaurangerna i Reykjavik: Laekjarbrekka inrymt i ett mycket gammalt hus, inrett på ett mycket tilltalande sätt: "hembonat" som nå´n av barna sa vid ett tillfälle.


Vi fick sitta alla elva tillsammans denna gång å jag råka hamna längst innerst under snedtaket (men blev inte sned för det!) Å så här glada miner va det runt bordet;

Mùsca&Monkas


Lilly&Alli NerpBilderna är tagna med Kärbons kamera,


(som Han så beredvilligt lånade ut: TACK!)


Den är så avancerad o har massa olika finnesser,

 bla:

 "candle light"-inställning.


Därav den något gulsuddiga tonen på bilderna.


(Men det ser ganska mysigt ut, eller hur?)



elaina&LeeAnn


Om man jämför hur det blev när jag råkat ändra inställningen så föredrar jag faktiskt candle light. (här kommer jag att lägga in den bilden)


Gissa vad jag åt? Surhaj? NEJ! Plockfiskur? Nej, tyvärr hade dom inte det på menyn (kanske för simpel vardagsrätt?) Detta åt jag:

så himla gott!


Nu får ni till imorron på er att klura ut vad detta kan vara.

Jag ska gå å sova bums, för jag håller på att somna över tangenterna.

Gissa duktigt så avslöjar jag rätta svaret i morron...

G´natt

#0¤



















 
 
Ingen bild

wella

11 oktober 2007 08:08

nu är texten så stor igen. ?
men bra skrivet och mycket intressanta bilder
den resan är många minnen värd!
//wella

 
Ingen bild

elaina

11 oktober 2007 17:03

Ja Du Wella?
Så va det ju förut nå´n gång oxå för Dig. Va Du på nå´n speciell dator då, liksom denna gång?
TACK iaf för att Du uppskattar inläggen. Är rädd för att det blivit lite för mycket Island på sistone...
;0)

 
Ingen bild

Syss

11 oktober 2007 18:43

Inte har det varit för mycke´ Island inte! Jag har med spänning följt ditt reseäventyr varje dag. Njutit av alla fina naturbilder och uppskattat alla andra bilder som kompleterat din berättelse. Så här ingående har du aldrig kunnat återge resan om vi pratat på telefon (då har jag inte sett bilderna) och inte heller när vi täffas för då är det alltid så mycket annat och vi blir alltid avbrutna av ett eller annat skäl. .
MEN jag tänker inte gissa vad Du åt på den fina resturangen, för DET vet jag, det har du talat om/telefon och det tänker jag inte avslöja.
KRAM och TACK för att jag passivt fått uppleva din resa genom bloggen!

 
Ingen bild

Monkas

11 oktober 2007 20:51

jag veeeeet..........det var jättegott....kram

 
Ingen bild

elaina

11 oktober 2007 21:07

Ja visst vare Monkas!
Smaka ungefär som 4/5 viltkött 1/5 lever, eller nå´t liknande...
=0)

 
Ingen bild

Eva

15 oktober 2007 09:47

Jag tror det är LUNNEFÅGEL!
Det var nog det konstigaste jag åt när jag var på Island.
/Eva

 
Ingen bild

elaina

15 oktober 2007 16:18

Eva: det va en fullt trolig gissning, fast det va VAL!
Men Lunnefågel hade oxå varit spännande att smaka...
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards