Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av elaina - 5 oktober 2007 18:22

**************************


Mannen kom hem från arbetet och fann sin fru i badrummet, där hon stod
med bar överkropp och beundrade sina bröst.

- Vad sysslar du med då?
- Vet du, sa hon, jag var hos läkaren i dag och han sa att jag har
bröst som en 25-åring!
- Jaså minsann, smädar mannen. Hade han inga kommentarer till det 50-åriga arslet du dras med?
- Nix, vi talade överhuvudtaget inte om dig...


*****************************

Av elaina - 5 oktober 2007 13:10

Den restaurang som vi tänkt gå på å som vi trodde det va bord bokat på, hade det blivit något missförstånd med. Så det blev aldrig nå´t besök på Perlan som skymtar i mitten på denna bild:ett gammalt vattentorn som gjort om till spaciös restaurang...

 (som nu tydligen inte går gick att lägga in!)


Kanske lika bra att det inte blev nå´t besök där, för efter vad jag hörde så va där svindyrt. Den restaurang som hotellet lyckades prångla in oss på hade mer humana priser, men en servitör som inte likna nå´n jag träffat på nå´nsin.

(å då har jag jobbat inom branschen å mött en hel del egendomliga)


symbolisk klädsel-kulör...

(här skulle då ha kommit en bild på

den märklige servitören å GladaKocken)


Han hade inte hunnit duka bordet tills vi kom: slängde då fram bestick å servett lite slarvigt, drällde vid upphällningen av vinet, sträckte tallrikarna hur-som-helst OCH när vår reseledare Hans påpekade oskicket svarade killen bara -Passar det inte så är det bara att gå till en annan restaurang...

Jamen, har ni hört på maken???  Reseledarn uppmärksammade en kvinnlig servitris på fasonerna och sen såg vi inte skymten av den s.k servitören resten av kvällen.


(Denna bild som kommer här visar hur glada vi va för det!)

Jonas kör vin-stereo...


Maten va ändock tillagad med kärlek kändes det som å vinet flödade gott. Fast jag hade önskat att det varit nåt mer isländskt istället för italienskt, både vad gäller mat å dryck.


Reseledaren å jag satt vid detta bord...

(föreställ er nu ännu en bild på ett glatt sällskap!)


Övriga personalen va mycket hjälpsamma när vi fråga efter vad för ställen som dom trodde sku passa oss anti-hiphop-människor? Dom rekommenderade ett par ställen, men sa samtidigt att vi inte sku bli avskräckta ifall lokalerna va tomma vid denna tiden på kvällen.


NöjesFolket går inte ut i Reykjavik förrän tidigast tolv å på det första stället vi gick till va det i princip bara personal. Gick vidare å hamnade till slut på ett ställe som hade en inhemsk salsaorkester som tydligen dragit lite publik. (Kanske va det deras närmast sörjande som kommit för att lyssna?)

(dom idas jag inte ens ta ett kort på)


Big Dave & Li´l Ma...Straxt bredvid scenen satt en man med pannlampa!!!



HerriJessi, hann jag tänka innan det visade sig vara en tauerare (eller snarare bodypainter).



Han hade en mapp med häftiga motiv å ett-tu-3 hade Lillemor satt sig för att bli bemålad:




(Jag blev nu lika glad som Hon ser ut

för att det äntligen gick att lägga ut en bild! )


så blev resultatet...


En del av gänget valde att gå hem direkt efter maten men nå´ra stanna en stund till. Musiken va väl till en början slätstruken (dock bättre än hysteriska salsan) men sen började discjockeyn spela 60-/70-/80-tals musik så då va vi nå´ra tappra själar som va upp å stuffa: det va riktigt KUL!

Men säg den glädjen som varar för evigt, DJn gick igenom sin skivbox i kronologisk ordning verka det som: för det övergick sedemera till 90tals musik (som jag inte känner till nämnvärt) för sedan urarta i nå´n "teknodurrr" USCH jag får hjärtarytmi för mindre!


Då hade jag redan uppsökt vattenhålet å där fanns både flodhästar (så´na som trampar på en) å krokodiler (va lite rädd för att bli uppäten). Dom sistnämnda ända från Australien! Visade sig var snälla cineaster som rest hit upp till Reykjavik för att gå på nå´n filmfestival  som enligt dom va nå´t alldeles fantastisk.


Överlag kan man säga att folk va välklädda, trevliga men, mot slutet, fulla! Träffa på nå´ra tjejjer i toa-kön som va bra på trycket, men dom konverserade ändå glatt med mig på isländsk/engelsiska å jublade när dom fick reda på hur det kom sig att jag va där! Dom ville oxå vinna en resa, gärna till Sverige: För ni har så snygga killar! hihihi....


Ölen kosta 600 iskr. alltså lite drygt 60spänn. Visste ni att öl var förbjudet på Island ända till 1989! Så jag passade på att pröva tre olika sorter Egils, Viking å den3e har jag glömt namnet på? Behöver jag säga att jag somna ovaggad...


#0D

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards