Alla inlägg den 21 november 2007

Av elaina - 21 november 2007 22:53

Det blev hur 3vligt som helst på Kyrkkaffe föreläsningen anordnad av La Famiglia!

Blev direkt omhändertagen när jag kom innanför dörrn på HSBlokalen av nå´ra äldre gentlemen. Straxt därpå dök La Fam´s Fru upp å presentera sig, en pigg å glad tjej som välkomnande förklara att hon förstod vem jag va. La Fam Himself visade sig oxå vara mycket sympatisk å därtill Ordförande för Sällskapet! (Å iklädd en mycket snygg slips! Farsdags-prexent månne?)


Han har beskrivit kvällen så bra  inne hos sig att jag länkar dit


Köpte mig ett exemplar utav boken Kyrkkaffe å Föreläserskan skrev

"Önskar Dig goda kakor och många tillfällen att bjuda på dem..."  på försättsbladet. Böcker blir liksom extra värdefulla när dom är dedicerade OCH i synnerhet när man träffat författaren/sammanställerskan och t.o.m varit på föreläsning med densamma!


Nu ska jag straxt gå till sängs, nöjd å glad inte bara för att jag personligen haft en mycket givande onsdagkväll utan även för att Sverige vann fotbollsmatchen å Sonen va så lycklig för det...

 =0)

PS: Dotra va oxå nöjd med sin bedrift att vara ensam hemma en hel kväll, utan att bli det minsta mörkrädd. Även det känns gott i Modershjärtat!


Av elaina - 21 november 2007 17:38

Tänk hur det kan köra ihop sig ibland! Denna afton har jag sedan länge haft en föreläsning (anordnad av ingen mindre än La Famiglia!) inbokad å utgått från att Kärbon sku kunna va här hemma med barna å skjutsa Sonen på träningen. MEN ack vad jag bedrog mig: Han å Polarn hade fått tag i biljetter till matchen Lettland-Sverige!


Änte typiskt! När själva Mamman för en gång skull ska iväg på nå´t för eget höga nöjets skull? Efter mycket om å men så har det nu ordnat sig med allt, fast det krävdes sjutti12 telefonsamtal innan det va klart!


Nu ska jag ta en kopp kaffe på maten å pusta uuuuut, innan det är dax att bege sig mot "Jakan" å KyrkKaffe-föreläsning av Anna Braw där det förmodligen vankas påtår....

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards