Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Äh, gå å bada...

Av elaina - 16 november 2007 08:47

Idag uppmanar jag alla att gå å bada!

Kasta in handuken...i en påse,kasse,väska,ryggsäck (whatever) samt  bad-dräkten/-bysserna. Rota igenom badrumsskåpet eller invid (alt. under)badkaret å se om Du kan hitta nån hårinpackning att använda i bastun på det att håret må bli Dig tacksamt åtminstone till på måndag (då det alltid är en bad-hair-day av nån outgrundlig anledning ?!)


Bege Dig till närmasta badhus, eller varför inte ett dit Du aldrig varit? (Själv ska jag fara till en grannby idag å passa på att besöka deras renoverade "lögar-stuga")  Duscha å tvätta håret innan Du går ut i bassängen (se där, nu kom det förmanande BadhusBiträdet i mig fram!)


Simma åtminstone 10 längder, lek sen lite (jo, det får man även göra som vuxen) ; dyk efter ringar el.dyl Utmana Dig själv att hoppa från trampolin: Du kommer att va så stolt efteråt att Du tordas! Eller nöj Dig med att våga dyka från kanten, det räknas oxå som en bedrift om Du sällan eller aldrig gjort det!!


Avsluta sen badandet å gå därefter in (i duschrummet) för själva lögandet: duschcreme i en vass badsvamp/lofah river gott i skinnet å tar bort kloret som inte är särskilt bra att ha med sig in i bastun. Väl där inne massissar Du in hårinpackningen i det nytvättade håret å sitter kvar så länge Du bara står ut. Det är helt OK att gå ut å svalka sig emellanåt (Jag brukar ha med mig ett grönt äpple: dom smakar alltid extra-gott i bastun av nån anledning)


Efter avslutat lögarpass, (duscha duktigt ur hårinpackningen) så är det ju även gott att kunna smörja in sig. (Jag ska idag ta sista slatten på min FavvoBodyLotion "Private Kollektion") Men övrigt parfymerande brukar jag hoppa över, det kan ju finnas allergiska i omklädningsrummet.


När man så går ut ifrån badhuset känner åtminstone jag mig fräsch, nöjd å glad över att jag unnade mig själv egentid: LYX för Mammor, eller hur...


=0)


ps: stäng av mobilen när Du kommer in i omklädningsrummet (onödigt att det ringer i skåpet)

tiPS: kom i håg plastpåse till de blöta badkläderna!


 
 
helga

helga

16 november 2007 10:45

Jag levde mig in i detta totalt och nu blev jag sugen...

Söt ny presentationsbild du har förresten. Rätt så likt ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
trollpackan avundsjuk!

trollpackan avundsjuk!

16 november 2007 11:21

Åh, det lät skönt! Men jag jobbar mellan 10.00-18.00 så efter det orkar jag nog inte...är säkert väldigt hungrig då också, så det får väl bli en annan gång.
Ha så trevligt!:))

http://trollpackan

 
Tant Tagg

Tant Tagg

16 november 2007 15:11

Jag simmar regelbundet i retrobadhuset i Ankdammen. Där förundras jag över att ingen under 50 tvättar sig INNAN de går i bassängen. De står i duschen två sekunder och blöter ner baddräkten bara. Antagligen för att badtanterna inte finns längre och har varit bortrationaliserade ett tag. vi medelålders har ju upplevt hur man har fått lära sig badhushygien och det sitter!!
Förresten; vilket snusk det blir....en del har faktiskt UNDERKLÄDERNA kvar under bikinin.

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

16 november 2007 18:51

helga: KUL om jag kan inspirera fler att gå å bada! Nån gång ska jag gå på ett turkiskt bad "Hamam". Har för mig att det ska finnas nåt i Sthlms-trakten numera, nån som vet? Men Du i egenskap av Flygvärdinna kanske har vägarna förbi "Turkland" emellanåt: ta då chansen att pröva på det äkta...=0)

trollpackan: Kan Du tipsa om nå´ bra badhus i Norrort? (Sollentunas som jag tänkt åka till håller fortfarande på å renoverar)
Hihi, fredagskväll, med stor hunger, efter sex låter det tungt att komma iväg på badis...;0)

Tant T: Trevligt att höra att Du går å badar regelbundet, sorgligt att höra om att dom yngre vuxna slarvar med hygienbiten! Badhuset där jag arbetade på -87/-91 indoktrinera vi barna duktigt från första klass å tjata på dom under årens lopp.
Grabbar som envisades med att ha kalsongerna under badbrallorna är ett otyg som ses överallt på badstränderna, lyckligtvis så förbjuds det på fler å fler badhus. Men att även tjejjer har trosorna på under bikinin är OFATTBART! Jag sku nog inte kunna hålla tyst så gammalt badhusbiträde jag är... >0/

 
Ingen bild

Syss

16 november 2007 21:53

Nu har jag varit och badat..... I badkaret, med levande ljus, väldoftande oljor, skön musik, lungt o avslappnande... Va´ kan man mer begära.....mmmmmm härligt.

 
Ingen bild

elaina

17 november 2007 16:56

Syss: rätt åt Dig!
=0D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards