Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Silverlera å hinduiska nyåret...

Av elaina - 8 november 2007 16:47

I mitt arbete på träfflokal för psykosocialt funktionshindrade arbetar vi för att uppmuntra folk att finna sätt att få tillbaka livsglädjen. Vi försöker fånga upp små önskningar om allt som kan göra livet lite roligare, det kan röra sig om allt från att lära sig hur man stickar tossar till att ordna fester tillsammans.  (Idag firade vi faktiskt det  hinduiska nyåret Diwali !)


Det blir ju en hel del handarbeten av olika slag å vi har faktiskt en man som broderar nå´helt fantastiskt! Häromveckan drog en annan kille igång med att forma silverlera: mycket spännande att se när den vita leran torkat, hettats upp å transformerats till ett silverskimrande smycke!


Florin visar hur man kan göra moderna smycken i detta spännande material. Synd att det är så dyrt bara, men kanske jag kan önska mig ett startkit i julklapp, har nog varit tillräckligt snäll...


;0)



ps: kolla här om Du vill ge Din Käraste en oväntad julklapp!


 
 
Ingen bild

Syss

8 november 2007 17:49

Silverlera?!? Det lät interessant! Klickade på länken, men blev inte mycket klokare.?.

 
Ingen bild

elaina

8 november 2007 17:52

Du måst söka på "silverlera"...
=0)

 
Ingen bild

Syss

8 november 2007 18:40

OK, nu fattar jag!
Art Clay silverlera -
Art Clay är ett nytt sätt att tillverka smycken. Modelleras och formas som vanlig modellera. När leran torkat bränns den i ugn eller med hjälp av Mircro Torch. Smycket kan sedan slipas och poleras som vanligt silver. Art Clay består av pulvriserat finsilver, organisk bindemedel och vatten. Efter bränning har du ett smycke i 999-silver. Fattningar, öglor, syntetiska stenar mm. går enkelt att sätta in i leran, kan också kombineras med glas, porslin och keramik. Leran är miljövänlig och fri från giftiga ämnen. Art Clay Silver bränns vid 650-850°C. ........
Man måste ju ha tillgång till en riktig brännugn eller Mircro Torch och det har jag aldrig hört talas om, så tyvärr var det nog inget för mej,

 
Ingen bild

elaina

8 november 2007 22:15

JO Syss: det kan visst vara nå´t för oss!
En så´n där Torch är en liten behändig mackapär som jag kan tala med Dig om: så! nu har Du hört talas om den...
=0D

 
Persilja

Persilja

9 november 2007 06:51

Det funkar inte det blir bara det som blir om du klickar på mitt namn. Nu är jag ju skitnyfiken!!!! Måste veta!!!

http://www.tradera.com/error.aspx?text=Auktionen%2

 
elaina

elaina

9 november 2007 08:18

Go´Morron Persilja:
Nu blir jag konfunderad? När jag klicka på "här" i PS:et i inlägget nyss, så kom jag dit jag menar. Lägger in samma länk under mitt namn här nedan nu, så att Du kan stilla Din nyfikenhet...
?:0]

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=51434887

 
karina

karina

10 november 2007 12:51

Silverlera är helt fantastiskt kul,numera kan du även bränna den i din mikro, titta in på min hemsida så får du lite info.
www.folkare.com

http://www.folkare.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards