Direktlänk till inlägg 7 november 2007

Nytt utbrott av fågelinfluensa?

Av elaina - 7 november 2007 18:34

Denna skylt satt häromdagen på ett kravallstaket som omgav byggnaden där min huvudarbetsplats är belägen. Meddelandet va drastiskt:

"Området är avstängt pga. djursjukdoms-smitta!"


Eftersom det inte finns en tillstymmelse till kor i grannskapet,

avfärdades galna ko-sjukan raskt. Men fåglar finns det gott om i

den gamla sjukhusparken...FÅGELINFLUENSA! Huuuuu!


Nu bör jag väl snarast avslöja att det rörde sig om en filminspelning så att inte fler rykten kommer i svang! Det är en filmatiserad version av gotländska författarinnan Anna Janssons "Främmande Fågel"  och den kommer att visas i påsk.


Spännande  smaskiga mer detaljer kommer efter maten:

Här vankas det helgalen rosépepparKYCKLING...


mouhahahahhaha!


 

forts.

Ingen blev sjuk eller kräktes av den maten kan jag säga!

Sååååå himla gott, fast nu va det ju inte mat vi sku frossa i utan detaljer.


Tyvär måst jag göra er besviken om ni hoppats på nå´t sensationellt.

Men jag kan berätta att Eva Röse enligt enhällig jury är precis hur snygg som helst, Alf  f´låt Allan Svensson klarar av att ligga på en brits i korsdrag lite drygt en ½timme å meditera.I

Mats Långbacka såg ingen  ens röken utav ej heller Fares Fares vad jag vet. Men kanske va det dom som irra omkring ute på gården/parken, maskerade till oigenkännlighet i rymddräktsliknande skyddskläder nån utav dagarna?


Inspelningsledaren "Musse" va mycket nöjd med dom gamla sjukhus-salarna. I andra övergivna sjukhuslokaler, typ Beckomberga hade det varit betydligt värre ostädat å skitigare. Nånstans hade det t.o.m legat kvarglömda sprutkanyler: URS!


(mer skvaller än så har jag inte just nu)


Filmen kommer som sagt att visas i påsk. JA! en påskdeckare!

Jag brukar läsa max en deckare/år å det är just vid påsk. Nu har jag blivit lovad att få kunna lyssna på denna på talbok inom en snar framtid. Ser jag sen filmen så slipper jag läsa en deckare i påsk, eller...


;0)


ps: tacksam för tips på oråa deckare





 
 
Ingen bild

wella

7 november 2007 19:46

hjälp, va otäck i din by med den sjukan!
tur att det va som på film!
wella

 
helga

helga

7 november 2007 21:58

Hos dig händer det grejer ser jag. Du gör som norrmännen - läser påskekrim...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
lifeblog

lifeblog

7 november 2007 22:24

Tack för tipset om Hästmannen! Håller ju mest till på en annan bloggadress nu för tiden - tur att jag kollade ...Spännande att läsa om filminspelningen! Ha det gott!

http://www.akvarell.blogspot.com

 
Ingen bild

Ingrid

8 november 2007 08:32

Blev alldeles inspirerad av att du varit på julmarknad, så nu ska vi gå på Skansens marknad när den drar igång.
Åh, brända mandlar och hemsydda garntomtar.... =D

 
Ingen bild

elaina

8 november 2007 16:18

wella: visst vare tur att det bara va på låtsas! men tänk om flera läst skylten å tror att det är på riktigt...

helga: jag har säkert norskt påbrå långt tillbax: vårat efternamn är ev. taget efter en bye i Norge...

lifeblog: Visst är det en helt ljuvlig film! Den filminspelningen hade jag gärna varit med på. Bra att Du länka nya adressen. Välkommen åter...

Ingrid: Säga vad man vill om julhysterin: men visst äre mysigt med en riktigt hederlig gammal julmarknad. Gamla Stans i all ära, men Norrtälje är heller inte helt fel kan jag tänka mig...
=0)

 
Ingen bild

Syss

8 november 2007 16:35

Va kul att vara mitt i en inspelningsplats. Här uppe är vi då verkligen inte vana att se skådespelarkändisar. (för min del skulle de kunna vara här aldeles ostört, utan nyfikna blickar och viskningar, för jag skulle nog inte känna igen nå´n heller)
Jag har läst nå´n bok av Anna Janson, men tror inte det var den här, bra var den ialla fall, det kommer jag i håg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards