Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Tänkvärt eller trams ...

Av elaina - 6 november 2007 23:02

Här är något att fundera på innan det är dags att somna;


  • 1)Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till  patienten?

  • 2)Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?
  • 3)Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites

 och Cola light?


  • 4)Varför finns det hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack

bredvid varandra i affären?


  • 5)Varför målar dom flesta kvinnorna sina ögon med öppen mun?

(kolla å rapportera gärna hit!)


  •  6)Varför är inte ordet förkortning kortare?

  • 7)Varför måst man trycka på start när man vill stänga av datorn?
  • 8)Varför finns det inte kattmat som smakar mus?
  • 9)Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?
  • 10)Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd.

Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?


  • 11)Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollens knappar

när batterierna  håller på att ta slut?


  • 12)Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas, eller?
  • 13)Använde Kamikaze-piloter hjälm?
  • 14)Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" ut till mitten av  gräsmattan?
  • 15)Om ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?
  • 16)Har arbetarna på Lipton kafferast?
  • 17)Om Du ska köpa en ny bumerang - hur blir Du av med den gamla?
  • 18)Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?

  • 19)Varför får jag så mycket konstiga funderingar för mig

när jag är trött å borde sova???


Kan nå´n svara på åtminstone den sista frågan så är jag nöjd...

#0)

PS: Ragun blev jättegod!

 
 
helga gapflabbar

helga gapflabbar

7 november 2007 13:34

Gud så kul!!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Zkrivaren

Zkrivaren

7 november 2007 14:30

1. Ambulansen har längre körväg.
2. För att jag inte gör det.
3. För att du ska köpa mer bröd. Eller använda dina egna brön :-)
7. För att vara säker på att den är igång.
8. Har du testat..?
... och så till din fråga, du rensar inte ur skallen för att du inte börjar varva ner en halvtimme timme innan läggdags.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

7 november 2007 16:13

Haha, det är precis såna frågor jag får av barnen! Du är barn i sinnet ännu! En gåva. Nu har jag tapetserat efter ditt tips, samma färg som vågen jag köpte en gång! Du hade SÅÅÅ rätt, det blev så bra!

 
Ingen bild

elaina

7 november 2007 17:02

helga: Du, som är inom branschen, kan väl föreslå att dom börjar tillverka flygplanen i svarta-lådan-material, eller hur? *nickar ivrigt*

Zkrivaren: 2.Åker rullstol eller skridskor?
Men om den är grön får man byta...

persilja: Min hjärna går oftast på högvarv när det har varit rörigt på jobbet, detta va en sån dag. KUL att Du nappa på mitt förslag ang. kulörvalet i köket! Är övertygad om att jag får se bilder på resultatet när jag går in t Digas nu...

=0)

 
Ingen bild

Zkrivaren

7 november 2007 17:28

Felskrivet av mig skall vara 3. Skäms på mig!

 
Ingen bild

elaina

7 november 2007 18:29

Z: det e grööönt....
;0)
ps: har just numrerat frågorna, hoppas att det underlätta för alla å envar som ids läsa igenom mitt svammel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards