Direktlänk till inlägg 31 maj 2007

Spööökspegeln...

Av elaina - 31 maj 2007 16:46

När jag sku byta vatten hos Paloma tidigt i morse trodde jag allvarligt att jag hade blivit galen å såg syner:



trodde inte mina ögon!Spegeln som hänger bredvid hennes bur va TOM! d.v.s det va bara ramen kvar: spegelglaset va puts väck!! nere på golvet inunder, där jag förväntade mig se glassplitter va det soprent! Nöp mig faktiskt i armen för att kolla om jag verkligen va vaken, jodå det va jag.








Vände mig till Sonen som satt vid frukostbordet å Han såg ut som ett frågetecken (?) Dotra blev oxå alldeles lång i syna när Hon väl såg å förstod va som fattades. Kärbon (vicken tur att Han va här just denna morron) Han bara sjönk ihop i soffan å skaka på huvudet, innan Han skred till handling: Den kan bara inte ha försvunnit! Ingen har varit in OCH om så vore varför sku dom bara ta spegelglaset å lämna kvar ramen??? Den måste finnas bakom bokhyllan!


Resolut gick han fram å drog fram byrån som fågelburen står på (OM en undulat kan titta storögt så gjorde Hon det då!)  Kikade in i det ½cm  lilla utrymmet bakom bokhyllan, gick sen efter tumstocken fällde ut den å fiska fram spegeln: I ett stycke! Inte en flisa hade slagits ur! Mycket märkligt!!


Det visa sig att glaset bara va fastsatt med dubbelhäftande tejp å tydligen så har glaset släppt från ramen av rumsvärmen, ramlat rakt ner på väggkontakten å sen liksom tippat in bakom bokhyllan!!!


TACK å lov att det fick sin naturliga förklaring annars hade nog barna blivit helt övertygade om att det spökar här i lägenheten. Vi har ju haft lite "skromt" ute i köket förut som ni minnesgoda läsare som varit med ett tag kanske minns? Om Du inte tillhör nå´ndera kategoringår det bra att klicka här för att få vetskap...

=0)

PS: kom sen tillbax hit å skriv en kommentar om Du varit med om nå´t oförklarligt.

Nu måst jag gå ner till tvättstugan!

 
 
Ingen bild

Syster Y-D

31 maj 2007 19:59

Ja ibland inträffar oförklarliga saker. Det finns nog nåt "skrömt" i allafall hos er som räddade situationen för det är faktiskt Otroligt att glaset höll!

 
Ingen bild

Nenna

31 maj 2007 21:16

Ibland har man tur, i bland inte. Den här gången måste du ha haft någon skyddsängel som tog emot spegelglaset.

 
Ingen bild

mimmi

31 maj 2007 22:04

Det låter nästan för bra för att vara sant. Snacka om tur.

 
Ingen bild

Tant Tagg

31 maj 2007 22:35

Ja, kära nån, för annars hade det blivit 7 års olycka......

 
Ingen bild

elaina

31 maj 2007 23:07

Jo eller hur!
Men när jag sku fästa tillbaka glaset blev där en liten spricka i nedre vänstra hörnet.
Kanske kan nå´n blomma få slingra sig dit, en Gullranka som jag blivit lovad av en GodVän t.ex.obs:pik!:)
Tror ju inte att Paloma märker eller misstycker...
=0)

 
Hannele

Hannele

31 maj 2007 23:12

Snyggt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Clara

Clara

1 juni 2007 07:31

Det var längesedan jag skrev hos dig Elaina...du har hunnit fixa till en härlig bild där till höger ser jag....pippin är med och fixar vid symaskinen...coolt!
Hjälp vad äckligt med skämtet i köket...jag hade dött tror jag....men har man gett sig in i leken......:=) Tack för dina rara ord inne hos mitt...jag önskar att jag var en snabbare tangentknattrare så jag kunde vara lite generösare med mina kommentarer men jag är en "slowwriter" kan man kalla det så...? Ja du förstår nog vad jag menar iallafall...ha det så bra nu!! Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Anette

Anette

1 juni 2007 17:48

När jag står och diskar så går något ljust förbi. Jag trodde det var min son i vit t-shirt första gången men när jag tittade efter så fanns ingen/inget där. Det hände flera kvällar i rad. Ena gången kände jag att någon strök försiktigt över min underarm. Jag är inte synsk och inte blev jag rädd heller. Kanske det var min skyddsängel som visade sig? Jag vill tro det.
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

syster Yster-Dyster

1 juni 2007 17:56

"Glömdehåg" en sak, du skulle ju åka till Dalerne i helgen, ville bara säga; Ha det så trevligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards