Alla inlägg under mars 2007

Av elaina - 9 mars 2007 17:03

-Phu!Här har man då legat halft medvetslös, en febrig spillra av sitt forna jag. Understundom inbillat sig att man är av ringa intresse för omvärlden, ingen kommer att sakna ens små inlägg i cyberrymden.Men se: då man så orkar släpa sig de dryga tusen centimetrarna till datorn så visar det sig att där väntar flera Krya-på-sig-hälsningar samt nå´n ny lek som verkar skoj!(fatta då i läsande stund inte mycket ska jag säga) Såna glada tillrop kan mycket väl ha en läkande effekt på div.sjukdomar För nu sitter jag här hyfsat återställd å det är "bara" fredag, har jag just fått klart för mig. Alltså 2da´r till att ta igen sig på innan dags för grottekvarnen...Egoista, Maskrosblomma, Persilja å MammaMu! (har jag glömt nå´n?)Ska inom dessa två da´r få ned på pränt de underliga små egenheter som jag kan komma på. Sen måste jag ju oxå komma på vilka jag i min tur ska "ta"...=0}

Av elaina - 8 mars 2007 17:47

En säng liknande den här har jag drömt om i mina febriga dagdrömmar. Kanske med en något bredare överliggande planka, som en sorts hylla? Eftersom jag inte får plats med nå´t nattduksbord bredvid min säng så vore det praktiskt. (kan Du snickra till en så´n åt Mossi,SysDot B.?) I synnerhet vid så´na här tilfällen, när man är sängliggande å behöver ha vissa livsnödvändiga saker såsom; Vattenglas, telefon, snytpapper, febertermometer, febernedsättande medel osv. i sin omedelbara närhet. Det är ju inte alltid jag har Kärbon här, som kan serva mig vid minsta pip. Imorron kanske jag kidnappar honom å ringer till Hans Chef å säger att Han måst va hemma för Vård Av sjuk Kärbo!Nå´n da till ligger ja i bivack, BUT I´ll be back!

Av elaina - 7 mars 2007 17:43

-säng, säng, säng,sova-sova-sova !!!

Av elaina - 6 mars 2007 00:01

Klockan har just passerat tolvslaget å Kärbon har passerat pip-stadiet å ligger bara å suckar eller skrattar i sömnen.(Vet inte vilket som oroar mej mest?)Åsså ryktas det i kamratkretsen om att div. fler flunsor är på ingående! Då gäller det att förbereda sig;*"peppar-peppar"(8-10 peppar-korn)är bra att ta om nå´n i ens närhet får magsjuka.*mot örsprång o.dyl lägges en vitlöksklyfta i örat över natten.(med fördel kan man tejpa ett plåster över örat så den stannar där den ska)Detta har jag lärt mig av en KlokGumma från forna Persien. Nota Bene(märk väl) att mina barn bara haft örvärk en gång vardera, medans deras kusiner hade det för jämnan. (typiska "öronbarn" med t.o.m rör i örat)Välkomnar gärna fler tips på Huskurer med bevisad effekt!Sova lär vara bra har jag hört? Därmed: GoNatt!=0)

Av elaina - 5 mars 2007 19:17

I höstas fick jag min arbetskamrat EL åka iväg på kurs en gång i veckan på Stora Regionssjukhuset. Det handlade om att finna sin egenväg till Ett Sundare Liv:många å mycket bra föreläsare va det som berörde allt ifrån kost&motion till hälsa&ohälsa åsså lite stresshantering å kroppskännedom däremellan.Meningen med det hela va att vi som personal sku öka vårt välbefinnande OCH sedan föra våra kunskaper vidare till våra klienter. EL å jag har ruvat på detta över jul å under vintern här så har våran planering vuxit fram. Vi har bokat lokal, äskat pengar till både fika å föreläsare samt letat bra recept m.m osv. etc. o.dylOCH idag drog vi igång en sådan kurs! Vi har lagt upp det så att vid varje tillfälle ska det komma en föreläsare+ påföljande "resonemang-fika", sen ska vi ta en promenad åsså avslutningsvis avslappning.Denna första gång kom det en kvinna från Friluftsfrämjandet å instruera oss om stavgång (eller Nordic Walking som det så trendigt kallas i vissa kretsar!)Det ska bli jättespännande att vid 10 tillfällen utspridda över våren se om å hur det sker förändringar bland våra kära medverkande! ! !

Av elaina - 4 mars 2007 20:10

Barna åkte hem från pappan alldeles själva:både bussen å tåget! Men dom är ju resvana eftersom vi åkt till pappan varannan helg i så många år. Å nu har dom blive så stora att dom klarar av det allena!Åkte ner å hämta vid station, blev hjärte-glad när jag fick syn på dom! Gullisar! STORA kramen blev det å massa pussar! Känns gott att få hem glada "valpar". Å hungriga som vargar va dom, så det fick bli en varsin semla, som jag tänkt som kvällsfika, på en gång när vi kom hem. För maten va inte klar på långa vägar: ugnsstekt kotlettrad är inte klar förrän den är klar! Så fort den väl va färdig åt alla med god aptit, även Kärbon som kvicknat till.(om än betydligt mindre portion än vanligt) När vi så sitter där med god mat på söndagsservisen, tända ljus å allmänt 3vligt småpratande kommer det för mig: Tänk om jag kunde konservera det här ögonblicket! Å sagt å gjort: nu har jag ett stycke konserverat "3vlig-middag-ögonblick" i mitt Lyckoskafferi!

Av elaina - 4 mars 2007 17:21

Kärbon har känt sig krasslig hela dagen:"Matt i lacken" som Han uttrycker sig, målare som Han är.Nu ligger Han nerbäddad i morgonrocken å fryser ändå, Stackarn! Förmodligen feberfront på ingående, suck. I övrigt finns ju inte mycket sjukare än en sjuk karl. Fast Kärbon tillhör inte dom som pjålar i onödan. Är faktiskt sällan sjuk men när Han väl blir det då är det allvar!BARA INTE JAG BLIR SJUK ! !! Tänkte mest på det praktiska med mat till barna,nu har jag ju inte StorKusin Axel att kalla in i köket heller!Vem ska då utfodra dom SmåLiven!?!Skämt å sido: helt tappade bakom en spis är dom ju inte.Minns nån gång förra vintern när vi båda2 va tvärsjuka:bara sov hela tiden i febertöcken. Barna va så duktiga å laga mat själva, typ; Köttbullar å pulvermos, korv å mackaroner. Sonen vispa t.o.m ihop en smet å gjorde ugnspannkaka efter instruktioner från Mormory över telefon!(gissa om hon va STOLT å nöjd med att kunna hjälpa till!)Dotra rita då denna fina teckning till oss som allmän uppmuntran: (ja blir så rörd över att hon räknar Kärbon som förälder!)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards