Direktlänk till inlägg 28 mars 2007

-Bad bird...

Av elaina - 28 mars 2007 07:12

GO`MORRON! Måste bara få dela med mig av vår undulats simskola i solen sken!Börja med att hon försökte bada i vattenkoppens nybytta vatten:löjligt litet badkar tyckte jag å ställde dit ett litet karottlock av glas.Å se: det gick ju betydligt bättre!Nu efteråt sitter hon å burrar upp sig å kvittrar så förnöjt:det är hög trivselpoäng och mysfaktor!Idag ska flickan till tandläkarn, kommer nog att gå bra. Själv har jag ju käkkirurg-kallelsen att se fram emot,HU!Dom nedra visdomständerna(en i övre å en i nedre käken) bråka med mig inatt oxå, inte särskilt behagligt...OJ, nu e hon upp å plaskar igen! Lilla Vännen, jag vet va skönt det är med ett morrondopp, önskar vi kunde bo så att även vi stora familje medlemmar kunde gå ner sjön/havet å ta ett dopp när man/vi just klivit opp...Till vilket helgon ska jag i den frågan sätta mitt hopp??=0)

 
 
Lite

Lite

28 mars 2007 08:28

Men det hade nog varit liiite kallt nu att slänga er i badet :) Men det ser mysigt ut med ett morgondopp så där :)

http://liten.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

28 mars 2007 12:13

Pröva Sankta Elisabeth som Strindbergs efterföljansvärda exempel Till Damaskus:

Den Okände Ja, låt oss gå och gömma oss i bergen med vårt elände ...
Damen Ja! bergen gömma! - Men först måste jag in och tända ett ljus åt min goda Sankt Elisabeth ...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Clara

Clara

28 mars 2007 14:01

Vad söt hon är det lilla livet....härlig bild, man riktigt ser hur hon myser!

http://claraslinnekap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

28 mars 2007 14:10

Kul undulat!
Min barndoms undulat Abbe (som var en hona)gjorde svanhopp som Ulrika Knape, från mammas förklä ner i diskbaljan, när hon badade. Inte vidare klokt gjort av en undulat. Din verkar förståndigare.

 
Ingen bild

elaina

28 mars 2007 16:35

Liten, Clara & TantT!
Visst är hon mysig Våran Fröken P, dessutom är hon båd söt OCH klok!
=0)

 
Ingen bild

elaina

28 mars 2007 16:54

Lisbeth!
Nu är jag bara kvasikunnig vad gäller Strindberg å S:t E. känner jag dåligt till.
Menar Du att;
vi ska tända ett ljus och lyssna efter nya tongångar
eller
ska vi förlita oss på att "brödet" förvandlas till "rosor" gnm helgonets försorg?
=0)


 
Ingen bild

Nenna

28 mars 2007 19:12

Vad härligt det ser ut när solen lyser på din badande pippi fast kl bara är tidig morgon. Själv bor jag inte på "livets skuggsida" men dock en plats där inte solen når fram så här tidigt på året.

 
lantliv

lantliv

29 mars 2007 14:16

Ser öjuvligt ut - underbar bild. Och vi som var på baysim idag, vi njöt så där också. Känner samhörighet med fågeln ;)
Jag bad till posiedon - å han skicka mig på babysim. kasnke funkar för dig med? Blir det babysim får du väl ta med dig fågeln. Skulle se sött ut.

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

29 mars 2007 15:23

Åh...! Så jätterar han är er undulat. Ser ut att ha det jättemysigt.
Ha det bra!

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
margus

margus

30 mars 2007 09:07

Vilken underbar bild på undulatbadet! Är detta Paloma - fredsduvan?

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

30 mars 2007 21:17

Jo, nog är hon allt en liten fred/frid-skapare våran lilla bäbis.
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards