Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

På Allmän begäran kommer här det "hemliga" receptet på min NyårsFörrätt!

Av elaina - 2 januari 2010 19:30

På förekommen anledning (Maria undra) presenterar jag här mitt "hemliga" recept på NyårsFörrätten som gjorde stor succe(nåja) på våran nyårsmiddag!

  

"Tartelette Marina"

*Om Du vill gör Du tarteletterna själv, eller så gör Du som jag:

köper dom, alldeles själv !

*Skär rökt/gravad lax i cm-breda strimlor å klä formarna med dessa.

*Vänd ner skalade räkor i en röra bestående av fifty-fifty majonäs-CremeFraiche, smaksätt med dill (eller vad Du vill!)

*Klicka ned denna röra i formarna.

*Skär tunna strimlor i crabsticks, men inte hela vägen: så de ser ut som "fontänplymer" och den oskurna delen kan stickas ned i röran.

*placera små citron skivor så att crabsticksen liksom fälls ut.


VOILÁ! : Du har sålunda skapat en Tartelette Marina!

"Marina" eftersom den innehåller marina ingredienser...

=o)

 
 
saynoo

saynoo

2 januari 2010 19:19

Ha en super kväll:)

http://hollywoodnews11.blogspot.com

 
Ingen bild

Syss

2 januari 2010 19:25

Du kan du kära syster! Fast jag trodde att du namngett den efter dig och mig. (Början av mitt och slutet på ditt)

 
Maria

Maria

3 januari 2010 22:46

De´ låter ju gott....är visserligen inte så förtjust i crabsticks, men för övrigt låter de jätte smarrigt!

God fortsättning på er!!

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

5 januari 2010 18:55

saynoo: Tack, d.s
Syss: Åja, Du kan ni åxå, å vi har ju att brås på!
"Marina" vore ju ett passande namn på nå´t framtida gemensamt projekt...

Maraia: Det går lika bra med selleri...
;o)

 
Ingen bild

Syss

5 januari 2010 22:16

Trettondagsafton i dag/kväll! Här sitter man helt solo! Du kan ju hälsa P och tacka för "presenten". R ligger däckad! Vekar bara ta på manfolket, får vi välan hoppas iaf. A sitter som vanligt i sitt rum, vid datorn. Förr, för läääääänge sedan, var vi alltid på ngn sorts tillställning (fest) just i kväll. Kan sakna det emellanåt. Vi var mer "sociala" då, undra vad det kan bero på? Har väl oss själv att skylla eller beror det på åldern?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards