Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Tänk över ett år sedan "vi" vann resan till Island !

Av elaina - 7 oktober 2008 17:28

Har flera ggr noterat att det gått ett år sedan Vinyl107 bjöd oss på Islandresan: 

tiden går verkligen fort, minnena bleknar men friskas här upp med lite bilder;

 




Det första vi fick göra va att bada i utomhus-badhuset som värms upp av dom varma källorna vid Blå Lagunen

















*



Jag, 10kg tyngre, med flugviktaren LILLemor i Icebaren.

*

*



Jag med ännu en radiopratare: INA från RockKlassiker 106,7


*



Men varför i hela världen sätter jag in en bild på en flingautomat?


JO:

Sonen blev så impad utav den

OCH sedan fick han en liknande i julklapp av sin rara Moster!


Nu måst jag kuta ner i "tvettenstuban"


aufwiedersehen...

;0)

 
 
Ingen bild

syss

7 oktober 2008 22:05

Ja tiden går och vi med den. Men det är alltid bra att ha fina och roliga minnen med sig i ryggsäcken.

 
Ingen bild

Ragnar

7 oktober 2008 22:50

ja vann resan till dej för att vi skulle gifta oss de gick dom på men nu e vi de de kan du ringa å säga till dom inget man säger bara för att vinna en resa så de så. åh Bröllops resan kommer gå till island oxå så de så. I lööövju.

 
Ingen bild

Ragna

7 oktober 2008 23:06

hej älskling
gillar bilden på dej å lillemor.

 
Ingen bild

elaina

8 oktober 2008 07:46

Syss: Va bra det är att man kan fylla på minnes-ryggsäckarna med goda saker oxå...

Ragnar: Hej själv Älskling! Visst äre en rätt kul bild på henne å mig! Kanske borde vi ringt in till Vinyl redan när vi gifte oss? Men det sku ju kanske ha verkat som om vi gratulera oss själva? Å va jag längtes tills vi far tillsammans till Island. Ha en bra dag, Vännen...
=o)

 
rosalucia

rosalucia

8 oktober 2008 12:28

Men HUR härligt såg det ut att bada i varma källor då...!!!!!!!!!! Måste ha varit fantastiskt!!
Jag känner nu att jag också vill dit. Häftigt land.

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Estersmamma

8 oktober 2008 20:08

Kom tillbaka frlån Island för två veckor sen efter en weekend. Läge att åka dit nu när man får så mycket mer för svenska kronan.
Hoppas att ni från en trevlig resa och grattis till bröllopet om jag inte har sagt det tidigare.

 
Dockmamman

Dockmamman

10 oktober 2008 06:36

Vad skojigt med ett vikingabröllop, min bror var ett tag inspererad i vikingar och var med en grupp i Ö-sund, men nu är han uppe i Lappland och håller på med renskildring och sameslöjd...

Jag har ett önskeresemål och det är att fara till Island det ser så härligt ut, grattis till den vinnande resan/Ha en bra dag

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

11 oktober 2008 10:50

rosalucia: det va både härligt OCH häftigt! Vi åker förhoppningsvis i vår, hoppas fått ihop tillräckligt med pengar då...

Mia: Lyllo Dig som varit där igen! (bor ni hos Din Syster då?) TACK ska Du ha för gratulationen, rart av Dig...

Dockmamman: Bröllopet va en oförglömlig upplevelse! Samma dag som vi gifte oss (080808) va det även ett vikingabröllop i Östersund/ev.Frösön.

Önskar att alla kunde få vinna en resa dit...

=o)

 
Zandra

Zandra

6 oktober 2009 23:38

Oj vad mycket fina bilder! Ni verkar ha haft en härlig resa hit.
Island är lite som en drog. Once you pop, can't stop.
Jag blev helt frälst första gången jag var här för 3 år sedan.

Min blogg kommer nog handla en hel del om att "mocka skit" som islänningarna säger, för det går åt mycket tid till det på dagarna när man jobbar med djur ^^

Hoppas du får komma till Island på din bröllopsresa!

http://isdrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards