Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Vikingatida Vigselceremonin...

Av elaina - 13 augusti 2008 07:45

Vi på väg upp på gårdstunet...

Här kommer fler bilder från vårat bröllop +

 småkommentarer om Du för muspekaren över bilderna...Gud va med folk! tänkte vi båda, känner vi alla dom här? undra Maken...


Per & Lisa avlossar en näverlurs-fanfar!


Calle CeremoniMästare i cirkeln...


Mammornas hedersplatser...

åkallande av makterna...


renings-ritual med luft + starkt luktande rökelse ev. salvia?


tvagning med vatten...


gemensamma kärlekselden...



 
 
Ingen bild

Dragariel

13 augusti 2008 08:46

Vi vigdes också borgerligt, men hade ingen fler ceremoni...däremot var min stass möjligen vikingalik...:)

 
Ingen bild

Dragariel

13 augusti 2008 08:46

Åh, glömde...

GRATTIS!!!!!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

13 augusti 2008 10:20

Så himla fina ni är!!! Vilket häftigt bröllop!
Ett stort GRATTIS till er båda!

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

storsvägerskan

14 augusti 2008 07:40

hej, vilka fina bilder o presentation av varje gäst- ni hade verkigen tänkt till där. har nog sparat vaje bild på min dator, ska b.la skicka vidare till syrran för att visa! Ja......trött o lycklig - det är så det ska kännas antar jag. Ni har gjort ett kanonjobb med allt runtomkring o gett så många glädjen att få delta! vi syns/hörs snart! Stor kram o pussar från mig till er o barnen!

 
Ingen bild

Syss

15 augusti 2008 00:07

Har jag sagt att era kläder var/är jättefina? P´s byxor förstår jag att du jobbat mycket med! Skorna! Helt fantastiskt att ni sytt dem oxå, helt själva!!! Hälsa P att det var skickligt gjort!

 
Ingen bild

Eva & Ann

15 augusti 2008 11:02

Grattis och lycka till! Vilka underbara bilder.

 
Ingen bild

elaina

17 augusti 2008 13:29

Dragariel: Den stassen sku jag gärna vilja se... ps: TACK för gratulationen!

Åh TACK Gerda-Thyra! Det va bra nog längesedan, men desto gladare blev jag för Din hälsning!Hoppas allt är bra med Dig&co...

StorSvägerskan: Visst är bilderna fina, har fått så många från alla håll att det är svårt att välja! Jo nog hare vare mycket jobb alltid å det kommer ½surt efter: har varit såå trött i flera dar nu, inte ens orkat blogga. Största KRAMen till Dig oxå!

Eva&Ann: TACK & Hej på er! Antar ni är "Lotsarna"? Det kommer ännu flera bilder, så håll utkik...

=0)

 
sanna

sanna

27 januari 2009 17:25

Vilket härligt bröllop.
Verkligen jättefint :)

http://sannis1987.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards