Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Vinyl ISLANDSresan sista delen. (absolut sista, jag lovar)

Av elaina - 11 oktober 2007 22:12

På måndagen va det hemresa å uppgång i svin-ottan.

Ändå klev jag upp före min mobil larma, en hel timme för tidigt!

Det visade sig vara Monka som fick ett sms, jag måst ha hört det i sömnen å trott att det va hennes väckarklocka? Hon kommendera mig i säng igen.


Sen låg jag ändå bara på aga hela tiden: rädd försova mig.

Otroligt nog serverade hotellet frukost vid den arla timmen.

Men jag hade behövt både på- o 3-tår när vi åkte bussen ut till flygplatsen.


Väl där o det va dags att gå igenom säkerhetskontrollen så visade det sig att jag sovit även när jag packa: hade lagt en skör flaska likör i handbagaget "för säkerhets skull", så den inte sku gå sönder i resväskan o kladda ner kläder+presenter.


MEN HERRIJE hur korkad får man bli? inga glasflaskor, what-so-ever får ju tas in i planet! (Det va f.ö korken som larma i väskan) Kände mig som en skurk som försökt smuggla. Tänk er rubrikerna:


>>TVÅBARNSMOR FÖRSÖKTE TA IN TROTYL PÅ FLYGPLAN<< 

 ååååångest!


Här är dock bildbeviset på att jag faktiskt kom med dom andra på planet:

trötta men glada...

(Om ni nu tror på mitt ord att det va jag som höll i kameran)


Dom flesta va trötta, men tröttast av alla var våran radiopratare;

Jonas Gamnacke...


ser fram emot nya resmål...TACK

Snälla Vinyl107 & Islandsresor som lät oss uppleva allt detta!


Under resans gång kom jag på att jag nog ska samla på öar, har redan ett par i bagaget s.a.s.; Öland, Gotland, Åland, Lanzarote, Cypern, Kreta åsså ISLAND!


Fast med min ekonomi, just nu, blir det på sin höjd Visingsö, men det läre ju va vackert det med...

=0)



 
 
helga fnissar

helga fnissar

12 oktober 2007 12:21

Det har ju varit hur kul som helst att få följa med dig på resan i bloggen. Jag har aldrig varit på Island... Fina bilder och roligt att läsa. Fick du hälla ut likören?? Synd på så goa droppar i så fall!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

12 oktober 2007 12:31

Nej, dom bara konfiskerade flaskan.
Kanske har dom rejäla personalfester en gång i månaden?
Skämt å sido så vet jag att dom har fasta principer å häller ut varenda droppe: det är ju oxå ett sorts spritmissbruk...
;0)

 
Ingen bild

Fröken Jansson

12 oktober 2007 17:59

Tusen tack för den trevliga "Islandsresan"! Jag har hängt med på alla begivenheter, det är verkligen mycket att se och uppleva!
Det har varit hur trevligt som helst.

 
Zkrivaren

Zkrivaren

12 oktober 2007 18:10

Tack för all information och fina foton, nu slipper jag åka till Island:-) Tror jag siktar in mig på närmaste svenska; Öland.

Ha det gott!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

12 oktober 2007 18:29

Visingsö kan skogsfrun varmt rekommendera, har bott där en gång:)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

12 oktober 2007 19:27

TACK Själva Frk J & Herr Z!

Skogsfrun: ser framemot att åka dit, kanske redan nästa sommar...
=0)

 
Ingen bild

Mimmi

12 oktober 2007 20:20

Är resan slut? *snyft* Det som har varit så trevligt. :´( Det är väl bara att återgå till vardagen då. Men den skriver du ju oxå så bra om, så varför ska man vara ledsen..... Jag ser framemot att läsa om din vardag igen =0] så dä så!

 
Ingen bild

elaina

13 oktober 2007 12:42

Mimmi: Vá glá jag blir när jag läser Dina ord!
Så´nt gör att vardagen känns värdefull...
=0D

 
Esters mamma

Esters mamma

13 oktober 2007 20:42

Vilken kul resa du verkar ha haft. Blir det fler resor så har jag lite resetips till dig.
Själv åker jag om två veckor och ska bara bada och mysa.
Ha en bra helg

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

elaina

13 oktober 2007 20:49

Hej å Välkommen "Es Mamma"!
Vi kanske ska åka till Island på bröllopsresa. Tar tacksamt emot alla tips till dess...
=0)
PS: ha det så jättemysigt, jag länkar till Dig å hoppas på reseskildring.

 
Ingen bild

Monkas

14 oktober 2007 18:06

Tack för den fina skildringen av våran fantastiska resa. Jag rekommenderar alla bekanta att läsa här. Gulle dej för vad du gjorde inför Globen-festen, även om det nu inte lyckades så räddade du min dag. Kramizar.

 
Esters mamma

Esters mamma

14 oktober 2007 20:14

Min syster bor i Reykjavik så har åkt dit några gånger nu när jag är föräldraledig.
Vet inte hur stort reseskildring det blir men maila mig gärna om du vill ha mer tips.

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

elaina

14 oktober 2007 21:05

Monkas: TACK själv för 3vligt resesällskap!
Å GulleDej för att Du rekommenderar min blogg.
Apropå Vinylfesten så tänkte jag bara på hur jag sku ha velat att nån gjort för mig...

E´s Mamma: Såg Du att IcelandAir har erbjudande på enkelresa för 850:-, vet inte om det är bra pris...
?=0)

 
Esters mamma

Esters mamma

15 oktober 2007 13:34

Jag har flygit med SAS, deras billigaste resor har gått på 650 kronor för enkelresa.
Nu slutar SAS flyga och börjar först med Reykjavik till våren igen.
Icelandair måste man boka så tidigt med om man ska ha dom billiga resorna.
Hoppas verkligen att du kommer iväg till Island igen för det är ett fantastiskt land! Jag har blivit helt såld.
Ha en bra dag.

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

elaina

15 oktober 2007 16:15

OK E´s Ma:
Hoppas verkligen på att få möjlighet att åka dit med Kärbon...
=0)
PS.ha de bra själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards